Subject: Ed: Haiglad ja ravimid
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Mon, 29 Apr 2024 12:10:05 +0300

Saatja: Carmen Katariina Sikk
Saatmisaeg: esmaspäev, 29. aprill 2024 12:10
Adressaat: 'Eike Kingsepp' <[email-masked]>
Teema: Vs: Haiglad ja ravimid

Tere!

2023. aastal moodustas ravimite hulgimüük haiglaapteekidele 28% protsenti 
ravimituru kogukäibest.

2023. aasta humaanravimite statistika kokkuvõtte leiab Ravimiameti 
kodulehelt: 
https://ravimiamet.ee/statistika-ja-kokkuvotted/statistika/humaanravimite-statistika .

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Tel 737 4140

[email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

Saatja: Eike Kingsepp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: esmaspäev, 29. aprill 2024 12:03
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Haiglad ja ravimid

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Saatke mulle, kui sobib.

Parimatega

Eike

From: Carmen Katariina Sikk <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 29, 2024 12:02 PM
To: Eike Kingsepp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Ed: Haiglad ja ravimid

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere, Eike!

Me saame aidata vastata teisele küsimusele. Kas saadan need andmed ise 
ajakirjanikule või edastan need teile ning panete need teele koos oma 
vastustega?

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Tel 737 4140

[email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

Saatja: Kadri Kuulpak <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: esmaspäev, 29. aprill 2024 11:03
Adressaat: [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> ; Carmen Katariina Sikk 
<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Haiglad ja ravimid

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Kirjutan lugu sellest, et sotsid lähevad valitsusse plaaniga võimaldada 
haiglatel ravimeid osta otse, mitte läbi hulgimüüjate. Teema pole muidugi 
uus.

2019. aasta BNSi uudises kirjutatakse: "Juhul kui haiglaapteegid saavad 
õiguse osta ravimeid mitte üksnes Eesti, vaid ka teiste EL liikmesriikide 
hulgimüüjate, samuti otse tootjate käest, avaneb haiglatel võimalus osta 
ravimeid odavamalt. Konkurentsi elavdava meetmena jääb selle mõju siiski 
väheseks, märkis konkurentsiameti peadirektori asetäitja Kristel Rõõmusaar 
sotsiaalministeeriumile saadetud kirjas."

1.	Sooviksin konkurentsiameti (värsket) seisukohta plaanile anda haiglatele 
ravimite soetamiseks vabamad käed. Kui suur efekt võiks sellel olla 
hindadele?

2.	Kui suure protsendi hulgimüüjate müügikäibest moodustab haiglatele 
müümine?

3.	Millal sarnane plaan esmakordselt tõstatus, kui oskate öelda, ja mille 
taha on selle elluviimine takerdunud?

Kui miski siit peaks olema ravimiametile suunatud, siis saate ehk omavahel 
maid jagada. 🙂

Head

Kadri Kuulpak

Õhtuleht

reporter

5660 8452